Wednesday, January 20, 2010

Politik?

Tiba tiba je aq rase tertarik nak menaip pasal politik, meskipon aq tersangat la anti politik. Bukan la bermaksud aq menentang segala bentuk politik, tapi ape yang aq lihat politik kat malaysia ni dah makin parah dah.

Dan tujuan aq menulis ni adalah untuk memperkatakan tentang Politik di UNIMAS. Pilihanraya pun sudah tidak berapa lama lagi akan menjengah kampus. Apa yang ketara di UNIMAS ni adalah ketaksuban berpilihanraya adalah sangat lemah berbanding IPTA yang lain. namun tidaklah pula aq berpendapat perkara ini adalah suatu yang negatif. Aq meletakkan perkara ini mempunyai pro n kons yang tersendiri.

Namun, walaupun politik pelajar di sini agak lemah, wujud juga pelbagai aliran samada yang bersih, haluan kiri..dan sebagaimya, lalu wujudlah pelbagai nama seperti ....., ....., dan sebagainya. Sampai di satu tahap, kita pula yang jadi rimas. kalau a sibuk sangat nak berpolitik, ambil borang penamaan calon, tulis je nama. Tak perlulah sibuk nak buat seperti apa yang telah berlaku di semenanjung.

Em, tak tahu nak tulis ape lagi coz politic sucks!

No comments:

Post a Comment