Saturday, May 2, 2009

21 pantang utama Mohd Jamal bin Ishak

Setiap manusia yang hidup atas muka bumi tuhan ni ada macam macam perangai, dari yang terselindumg mahupun yang sengaja ditonjolkan. Aq pon ade sifat aq yang orang ramai masih x perasan dan aq x pernah lagi berniat yang kongsi semua benda tu. Kat sini aq cuma nak senaraikan benda yang aq x suke dan jugak menjadi prinsip hidup aq sejak aq mula bernafas sampai la sekarang.

1. Pantang orang yang x punctual dan suka lengahkan masa.

2. Aku benci menunggu dan ditunggu

3. Aku sangat anti dengan orang yang memegang henset dan main mesej sewaktu berbual dengan aku

4. Aku benci orang kutuk ape yang aku suke. Kalo nak kutuk, kutuk belakang, tapi jangan sampai aq dengar

5. Aku tak suke berkawan dengan orang yang terlampau sosial sampai
terlupa batas pergaulan

6. Aku x suka dipergunakan.. nak nak dengan perempuan

7. Aku x suka orang yang seksis, yang suka gunakan alasan gender

8. Aku jenis yang tak suka marah orang, walaupun nampak garang

9. Aku adalah seorang yang mudah memaafkan. Marah macam mane pon, kalau orang tu mintak maaf, sekelip mata je marah tu hilang

10. Aku benci perasaan waktu xde duit, rase nak bunuh orang je.

11. Aku benci perasan kesunyian dan terasing

12. Aq benci orang yang sukeberdating n tunjuk kat orang yang dia da berpunya. Macam orang xde akhlak je..murahan punyer spesis

13. Aku xde awek, so what?!!

14. Aq benci orang pinjam novel or komik aq tapi x pulang pulang

15. Aku x suke mintak balik barang yang orang pinjam dari aq. pandai pinjam pandai la pulang, jangan sampai aq sendiri yang sound

16. Aku x suke orang yang banyak membebel

17. Benci orang potong barisan

18. Tak suke orang mencarut..nak nak lak pempuan

19. Tak suke balik rumah, coz aq rasa sayu tengok ayah aq susah carik duit. Rase macam nak berhenti dari U je

20. Kurang suka budak datang ramai ramai datang bilik aq sampai tengah malam

21. Aku tak suke manusia yang jenis music-oriented. Tau nak memekak je

Aku rase, itu je pantang pantang aku setakat ni, ade yang baik dan membina dan ade jugak yang negatif dan merosakkan aq. Mudah mudahan aq dapat baiki diri aku. Amin.

No comments:

Post a Comment